Unge som drivkraft | CKO

Written by . Filed under Hvad. Bookmark the Permalink. Both comments and trackbacks are currently closed.
GKW-Kirsten_400_SH
UNGE SOM SOCIAL MOTOR I KULTURLIVET er et netværk, der producerer og publicerer viden om, hvordan man kan involvere unge i udviklingen af kulturtilbud. Medlemmerne af netværket er kommunernes kulturforvaltninger og kulturelle institutioner. Netværket er både et rejsehold og et arbejdsfællesskab. Som rejsehold finder vi dem, der har arbejdet med at inddrage unge brugere og reflekterer deres erfaringer sammen med dem. Som arbejdsfællesskab møder vi unge og udvikler arbejdsmetoder sammen med dem. Vi øver os i at etablere grupper af unge som sociale motorer, og vi reflekterer denne praksis sammen med unge, forskere, erhvervsfolk og kunstnere.

Nogle af de spørgsmål, vi arbejder med i netværket, er:
Hvordan skaber man projekter til og med unge, som er inkluderende? Hvordan laver man ægte co-creation med unge?
Hvordan er det muligt at tænde unge på kulturinstitutioner, og hvordan får de unge noget virkeligt ud af dem?
Hvordan kan vi lære af de unge? Og hvordan kan vi bruge det ’drive’, som unge har?

Netværket er støttet af CKO, Center for Kultur- og oplevelsesøkonomi